Mandag den 16 august



Et kedeligt problem.

Jeg må være nødt til at være ærlig, i dette indlæg. Jeg har set en alt for kedelig tendens til at modebloggere (både internationale og dem her fra den danske andedam) er begyndt, ja, “at tro de er noget.” Det er de jo selvfølgelig også, men i starten var de ens egne stilede “veninder.” De virkede så nede på jorden, så rare og så ganske normale. De købte ind i de samme butikker som en selv, de kunne bare gøre alt det der high street meget flottere end os selv. Så kom revolutionen og lige pludselig var det de rige og eksklusive, som vi læste om. Der er skam ikke noget galt i det, altså hvem sidder ikke og luster efter de nyeste par Acne sko (okay, måske gælder det ikke de der ‘Admire’ sko – som det er sagt så smukt af Acie så deler de sko vel vandene, hvor jeg så bare hører på ‘the no-team’)? Jeg mener blot, at det er fedt at sidde her og drømme sig væk til en bedre garderobe. Så begyndte bloggerne, efter min mening, at blive en ‘out-of-reach’ med deres fede, nye tøj som jeg ikke engang kunne drømme om at få råd til. Pludselig havde de brugt noget der ville svare til 10,000 kr på en måned, som ikke kun virkede som en masse penge at bruge udelukkende på tøj men det virkede også som et rimelig urealistisk budget for en ‘ganske normal’ gymnasieelev/studerende. Det virker jantelovsagtigt, men pludselig var mine ‘veninder’ lidt fjernere fra min virkelighed og det gjorde det lidt sværere at forholde sig til deres dagligdag. Der var dog stadigvæk noget ved blogs’ene der kunne få en til at blive ved med at læse. Så alt virkede stadigvæk som nogenlunde lutter fred og idyl – indtil at jeg begyndte at læse kommentarene. Der er en masse bloggere her i ‘blogosfæren’  og jeg vil ikke på udpege nogle specielle men jeg kan da fortælle om en af de sidste oplevelser jeg har haft.
Der var engang en blogger, der spurgte sine læsere om deres meninger. Da de så havde sagt at de savnede at se mere af bloggerens outfits, så svarede bloggeren først normalt men efter gentagne spørgsmål blev det tydeligt at bloggeren var irriteret. Efter at en af læserne så kommenterede at bloggeren i det mindste kunne svare pænt, blev selve indlægget slettet. Så kom der et nyt indlæg op, hvori bloggeren skrev kort at hvis man troede at den her blog handlede om tøj, kunne man ligeså godt gå. Den handlede om bloggerens liv (hvilket der blev gjort et stort nummer ud af, at det i hvert fald ikke var indlæg om outfits, da det var for mundant og cliché for bloggeren) og hvis man havde flere kommentare mht. bloggerens billede kunne man lige så godt gå et andet sted hen og kede en anden med de spørgsmål. Der var så en anden blogger, en som sidder og skriver dette indlæg, der følte at hun blev nødt til at skrive en respons. Hun skrev at hun kunne forstå, endda respektere, denne bloggers synspunkter. Hun mente dog, at bloggeren kunne have formidlet sine synspunkter på en lidt mindre ubehøvlet måde. Dette ledte til at det indlæg også blev slettet og bloggeren skrev et nyt indlæg hvori der stod at det ikke var en diskussionsblog og folk der troede at det var, var kommet forkert.
Alle levede derefter lykkeligt til deres dages ende. Eller gjorde de?
Det bekymrer  mig, at se den her udvikling hos forskellige blogs – altså, den her milde form for censur. Jeg bifalder selvfølgelig ikke at man skal efterlade sure kommentare hos bloggere men det mindste bloggerne kunne gøre, som høflige mennesker, er ikke at opføre sig som om man var verdens omdrejningspunkt. Tag for eksempel Kia eller Line, der kan vende de negative kommentare om til noget positivt, eller bare ikke lade sig mærke af det – og så svarer de altid høfligt.
Jeg er ked af denne lange smøre, men for at gøre en lang ende kort, så er jeg bare trætte af de bloggere der på grund af deres fede tøj har fået en forfærdelig tendens til at tro at de pludselige er for gode til høflighed. Det er simpelthen bare usmageligt.

About spacetimefox

I have a wicked sense of humor, if I must say so myself.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Mandag den 16 august

  1. Georgina says:

    Jeg kunne ikke være mere enig!

Leave a Reply

